peyzi

Camping in Santa Cruz Mountains

Hej! Jag håller på att tvätta mitt löshår. Hede precis inpackningen i håret. Jag tyckte hårförlängningen drog lite mer åt det gula hållet, medans mitt riktiga hår är lite askigare och jag vill ha det mer askigt. Jag tog därför ett litet clips med hår, (så att jag inte skulle förstöra hela håret, man vet aldrig hur löshår tar upp prudukter) och tvättade det med silver schampoo, det blev faktiskt väldigt bra! Det är de jag håller på med i resten av håret nu.

Annars? Tidigare Idag har vi varit i Santa Cruz Mountains. Uppe på berget där inne i skogen finns en camping som heter Little Basin Cabins and Campground. Min fasters vänner var här och campade och de var därför vi åkte dit, umgås, grilla lunch ute och se de stora träden. Här åker man alltså och tältar mitt i skogen uppe på ett berg haha. Skrattar lite, för att för mig kändes det så konstigt med tanke på vart dom bor. Samtidigt förstår jag dom lite, de vill väl komma iväg från storstäderna och ut i det lugna. För mig är det tvärtom!

Hade ett par knall-rosa Nikes som jag köpte i sommar (love them!) och sen ser ni min kusin Sofia uppe i ett stort träd.

Om ni vill veta vad vi gjort de tidigare dagarna berättar jag det här. Igår gick jag och min pappa till affären och köpte massa goda saker som pringles, cashewnötter och redbull, sen gick vi och satte oss vid poolen, där blev vi kvar i princip hela dagen. Det var så härligt väder! Dan innan det, alltså i söndags var vi ute och åkte bil nästan hela dagen. Vi körde igenom Pebble Beach efter 17-Miles drive. Den vägen går längst med Stilla havet. De var såå fint! (Men samtidigt lite läskigt tyckte jag, för jag har aldrig sett så stora vågor i mitt liv. Jag har sån respekt för vattnet  att jag skräms lite av dess krafter.) Vi åkte till litet ställe som heter Carmel, tog en fika, gick i deras butiker och besökte stranden. En liknande utflykt hade vi i fredags, till Capitola. Jag pratade om det i ett tidigare inlägg. Velar om jag ska lägga upp bilder där ifrån eller inte.