peyzi

My two first days in Los Gatos

Hej. Det här blir mitt första inlägg här på bloggen och detta skriver jag från USA. Här i Los gatos är klockan 16:55 onsdag. Hos er  i Sverige är klockan 01:55 natten mot torsdag. Alltså, medans jag har hela eftermiddagen och kvällen kvar, så ligger ni redan och sover. Jag är som sagt i Los gatos (Californien), det ligger en bit nedanför San francisco. Vi (jag och min pappa) bor hos min faster i deras hus. Varken jag eller min pappa har varit i USA tidigare, så det här är jättespännande och roligt för oss båda! Jag kommer berätta mer om hur flygresan och vad vi gör här och så i ett separat inlägg, så tänkte jag berätta vad vi gjorde igår och vad vi har gjort idag!

Igår på förmiddagen följde jag med min faster och hennes man på Hiking. Vi fick överblick hur det såg ut här där dom bor och även se lyxområden och fina hus, längre upp på toppen såg man ut över Silicon Valley och sedan vandra vi nerför Belgatos Park. Det var jättekul! (och också väldigt svettigt haha.) Alla branta uppförsbackar och den stekande värmen som jag inte är van med. Efter Hiking, tog vi ett svalkande dopp i poolen. Vi solade oss torra och sen åkte vi iväg och lunchade på en resturang som heter Auqi, där jag åt en väldigt annorlunda taco med typ kikärtor och lite grejer.. På kvällen grillade vi och sedan gick jag och la mig redan vid 9 snåret, så jag var så himla trött! Idag på morgonen gick jag till poolen direkt och solade och badade.

Nu har vi precis kommit hem från en 2 mils el-cykeltur! Jag körde elcykel, vilket var något nytt för mig då jag aldrig testat det innan. Jag trampade runt 1-3 varv och sedan bara gled jag, vilket var superhärligt. Bara glida runt och titta på omgivningen. laughing Vi åkte längst stora motorvägen (vilket var lite läskigt, då det är så trafikerat) vi vek av och cyklade efter en mysig cykelbana längst ån Los Gatos Creek Trail och fortsatte in till Los Gatos City, väl där lunchade vi på ett mysigt fik som heter Purple Onion. Åt en jättegod macka med kyckling, mozzarella och lite annat gott.

Några bilder jag fotade när vi var på Hiking, hann dock inte fota så mycket som jag ville eftersom de ville motionera och jag hamnade så lång efter när jag stannade och fotade och filmade haha..

Här var vi i Belgatos Park och hade gått ner för den backen som ni ser i mitten på bilden (det var svårt att fånga på bild hur brant och lång den faktiskt var)

Detta var dagens lunch på Purple Onion!